Mida on oluline teada eelsoojendi DEFA ostmisel

  • Mis tüüpi eelsoojendid on olemas ja mis vahe neil on?

    Eelsoojendeid on 3 tüüpi. Esimene tüüp paigaldatakse jahutussüsteemi lõdviku vahele ja see soojendab jahutusvedelikku. Teine tüüp paigaldatakse silindriplokki ja see soojendab samuti jahutusvedelikku. Kolmas tüüp paigaldatakse karteri põhja peale (pindpaigaldusega soojendus) ja see soojendab õli. Iga automudeli jaoks on sõltuvalt mootori omadustest spetsiaalne element

    Temperatuurikõver mootori jahutusvedeliku soojendamisel Temperatuurikõver mootoriõli soojendamisel 
  • Kui kiiresti ja millise temperatuurini see soojendab?

    Mootori eelsoojendi puhul tuleb arvestada, et see on suhteliselt väikese võimsusega (300-500W) ja pakasega -15 kulub mootori temperatuuri tõusuks üle nulli vähemalt 2 tundi. Eelsoojendi eesmärk on teha mootori käivitus sama lihtsaks kui suvel – et saaks käivitada plusstemperatuuril ja lühendada tunduvalt selle edasise soojenemise aega töötemperatuurini.

    Elektrilise salongisoojendi võimsus on 1400-1900W ja  kulub  samuti vähemalt 2 tundi, et temperatuur tõuseks üle nulli ja tekiks tunne, nagu istuksite sooja autosse.

  • Kuidas eelsoojendi sisse lülitatakse ja kuidas seda juhitakse?
    1. Lihtsaim ja odavaim lahendus on paigaldada eelsoojendi, juhe ja ühendada vooluvõrku. Pistik on pistikupesas – auto soojeneb, eemaldate pistiku – auto ei soojene. Võite kasutada ka ehituspoest pärit lihtsat pistikupesa taimerit.
    2. Autos on taimer, kus seadistate enne  sisselülituse aja ja töö kestuse, pistate pistiku pistikupessa ja süsteem lülitub õigel ajal ise sisse. Kellaaja muutmiseks või käsitsi sisselülitamiseks peate autosse sisse saama. Selles komplektis laeb laadija alati akut, kui pistik on pistikupesas, ja soojendi lülitub määratud ajal sisse.
    3. Kaugjuhtimiseks kasutatakse kaugjuhtimispulti või bluetooth-moodulit nutitelefonist juhtimiseks. Saate juhtida pistikupessa ühendatud eelsoojendit, seadistada tööaega, lülitada see sisse ja välja teatud kaugusel autost. Ka selles komplektis laadib laadija alati akut, kui pistik on pistikupesas, ja küte lülitub määratud ajal sisse.
  • Kas tasub paigaldada akulaadija?

    Elektrisoojendit paigaldades on väga lihtne lisada süsteemi akulaadija, mis töötab ja laeb akut, soojendades samal ajal mootorit ja salongi. Soovitame selle paigaldada, kui teil on tavaliselt lühikesed 15-30-minutilised sõidud. See hoiab aku laetuna, pikendab selle kasutusiga ja mis peamine, väldib üllatusi, kui auto talvehommikul lihtsalt käima ei lähe.

  • Millised on üle 10-15 aasta vanuste autode riskid

    Vanematel kui 10-15-aastastel autodel, kus eelsoojendi element tuleb paigaldada silindriplokki, on elemendi paigalduskohas korki väga sageli raske lahti keerata. Selle põhjuseks on korgi roostetamine või oksüdatsioon. Katsed sellist korki  jõuga lahti keerata on seotud riskiga kahjustada seda kohta. Selle remont läheb aga kalliks maksma. Võime sellisest paigaldusest keelduda. Sellise probleemiga autosid ei ole väga palju ja reeglina me juba teame neid ja teavitame teid eelnevalt, et meie töökojas pole võimalik seda paigaldada.

  • Kui teil on salongianduriga signalisatsioon

    Mõni salongianduri tüüp on õhu liikumise suhtes tundlik, mistõttu võib soojendi töö ajal signalisatsioon tööle hakata. Need on niinimetatud ultraheliandurid, mis näevad välja nagu väiksed mikrofonid. Enamasti tekib selline probleem lisasignalisatsioonidega, aga seda ei esine väga tihti.

    Igal juhul on oluline nende riskidega arvestada, kuna  signalisatsiooni tööle hakkamise probleemi lahendamine ei ole soojendi paigaldamise hinna sees. See on alati lisateenus, mille eest  tuleb eraldi maksta.  

    Selle probleemi saab lihtsalt lahendada  salongi andurite väljalülitamisega selleks ajaks, kui kavatsete soojendit kasutada. Kui sellist funktsiooni pole, võib vähendada andurite tundlikkust või salongi ventilaatori kiirust, et vähendada õhu liikumist salongis. Kui tegemist on lisasignalisatsiooniga ja ükski pakutud meetoditest ei aita, on lahenduseks kas anduri vahetamine teise vastu, mis sobib töötama koos soojendiga, või anduri täielik eemaldamine.

No questions matching current filter

Mida on oluline teada, kui ostate Webasto

  • Tähtis teave auto kliimasüsteemi tööst.

    Webasto või Eberspächeri tüüpi autonoomne soojendi käivitab  autosalongis kliimasüsteemi. Lihtsamalt öeldes peab salongis hakkama puhuma sooja õhku. Oluline on mõista, et enamikul autodel tuleb soojendi korrektseks tööks kliimasüsteemis käsitsi seadistada õige töörežiim. See tähendab, et enne süüte väljalülitamist ja autost väljumist peate maksimaalselt avama sooja õhu juurdepääsu (seadistama maksimaalse temperatuuri) salongi ja suunama selle  esiklaasile. See on sarnane olukorraga, kui teil on  vaja avada kraan, et dušist hakkaks vett tulema.

    Mõnes autos saab kliimasüsteemi juhtida täisautomaatses režiimis, st  pole vaja midagi käsitsi seadistada, sest soojendi automaatika seadistab  ise vajalikud režiimid. Peate ka mõistma, et sellist automaatset süsteemi ei saa paigaldada kaugeltki igasse autosse ja välja tuleb selle eest käia 200-500 eurot.

     Otsustage, kas olete valmis maksma lisamugavuse eest või teie jaoks pole probleem keerata  enne autost väljumist kliimanuppu.

    Küsige  kindlasti  konsultandilt täpsemalt, millised võimalused on teie auto jaoks!

  • Tähtis teave nutitelefoniga juhtimise kohta.

    Et soojendit juhtida helistamise, SMSi või interneti teel, tuleb  autosse paigaldatud juhtimisseade ühendada mobiilside või internetiga. See tähendab, et mõne juhtimisseadme jaoks, näiteks ThermoCall või FanControl, on vaja eraldi SIM-kaarti. Muude seadmete puhul, näiteks Webasto ThermoConnect või Eberspächer EasyStart Web,  tuleb maksta iga aasta selle eest, et seade oleks võrgus ja teil oleks sellele nutitelefonilt juurdepääs.

    Pange tähele, et  soojendi kasutamisega kaasnevad  teil  igal juhul igakuised või iga-aastased sidekulud.

    Kui valite eraldi SIM-kaardiga juhtimisseadme (ThermoCall või FanControl), palume teil juba varem muretseda oma mobiilsideoperaatorilt sobiv SIM-kaart ja tuua see meile paigaldamise päeval. Soovitame võtta kaardi M2M (machine to machine). Webasto ThermoCalli jaoks on vaja kaarti paketiga 50-100 SMSi kuus, olenevalt soojendi eeldatavast kasutamisest.  FanControli jaoks läheb vaja internetti, kuid enamasti mitte üle  30 Mb kuus. Mõlemad kaardid peavad toetama sissetulevaid kõnesid.

    Kui te ei too kaasa oma SIM-kaarti, paigaldame teile 1€ eest piiratud kasutusajaga kõnekaardi. Sellele kaardile tuleb pidevalt vähemalt 1 kord 6 kuu tagant  raha peale laadida,  muidu kaart suletakse ja see tuleb välja vahetada. Esimese kaardivahetuse teeme tasuta, järgmised maksavad 25€.

    Uurige konsultandilt kindlasti  valitud juhtimisseadme kõiki iseärasusi!

  • Uuele autole kehtiva garantii säilimine

    Kui paigaldate lisaseadme Mugav Autos, säilib tehase garantii!
    Meie ettevõte on  spetsialiseerunud eranditult lisaseadmete paigaldusele, see on meie põhitöö. Teenindame aastas ligi 2000 autot. Meie meistrid on koolitatud tegema spetsiaalseid seadmeid, sealhulgas uute autode jaoks, ja on aastaid tegelenud ainult sellega. Enamikul juhtudel on meie kompetents tunduvalt kõrgem kui tavalise teeninduse meistritel, kuna neil pole nii suurt lisasüsteemide paigaldamise kogemust.

    Ametlikud esindused tellivad paljud lisatööd, sh soojendite paigaldamise, teistelt meistritelt, kuna neil endil pole vastavaid spetsialiste. Kahjuks ei tea klient siis, kes konkreetselt neid töid tegi, mis materjaliga ning kes annab sellele garantii. Et olla teenuse kvaliteedis kindel, pöörduge oma ala meistrite poole. Neilt saate ka konsultatsiooni ja professionaalset teenust!

    Lugege kindlasti meie artiklit: Uutele autodele kehtiva garantii säilimine

  • Kuidas paigaldamiseks valmistuda

    Et paigaldus sujuks, palume teil täita järgmised tingimused:

    1.  Jätta paaki minimaalne kogus kütust, maksimaalselt ¼ paaki
    2.  Kui valite  seadme ThermoCall või FanControl, tooge kaasa varem muretsetud ja  toimiv SIM-kaart.
  • Mida peab teadma, kui kasutate eelsoojendit.

    On 3 olulist tegurit, millele peab tähelepanu pöörama, kui kasutate autonoomset soojendit.

    1. Ärge käivitage soojendit, kui kütusetaseme näidik on punases tsoonis. Kütuse ebapiisava taseme korral võib soojendi üle minna avariirežiimi ja blokeeruda. Blokeeringu saab maha võtta ja soojendi töö taastada ainult meie töökojas diagnostikaseadmete abil. Soovitatav kütusetase on vähemalt ¼ paaki. Pidage sellest soovitusest kinni ja teil ei teki probleeme.
    2. Pöörake tähelepanu aku laetusele ja korrasolekule. Kui aku pole laetud, siis soojendi ei käivitu. Soojendi lõpetab töö, kui aku pinge langeb allapoole kriitilist taset, kuna soojendil on peal kaitse aku täieliku tühjenemise vastu. Kui olete kokku puutunud ühega neist raskustest, tuleb esimese asjana aku täis laadida.
    3.  Sooja õhu liikumine salongis võib tööle panna signalisatsiooni. Kui nii juhtub, tuleb salongi andurid  soojendi kasutamise ajaks välja lülitada. Kui sellist funktsiooni pole, võib vähendada andurite tundlikkust või salongi ventilaatori kiirust, et vähendada õhu liikumist salongis.
  • Kui teil on salongianduriga signalisatsioon

    Mõni salongianduri tüüp on õhu liikumise suhtes tundlik, mistõttu võib soojendi töö ajal signalisatsioon tööle hakata. Need on niinimetatud ultraheliandurid, mis näevad välja nagu väiksed mikrofonid. Enamasti tekib selline probleem lisasignalisatsioonidega, aga seda ei esine väga tihti.

    Igal juhul on oluline nende riskidega arvestada, kuna  signalisatsiooni tööle hakkamise probleemi lahendamine ei ole soojendi paigaldamise hinna sees. See on alati lisateenus, mille eest  tuleb eraldi maksta.  

    Selle probleemi saab lihtsalt lahendada  salongi andurite väljalülitamisega selleks ajaks, kui kavatsete soojendit kasutada. Kui sellist funktsiooni pole, võib vähendada andurite tundlikkust või salongi ventilaatori kiirust, et vähendada õhu liikumist salongis. Kui tegemist on lisasignalisatsiooniga ja ükski pakutud meetoditest ei aita, on lahenduseks kas anduri vahetamine teise vastu, mis sobib töötama koos soojendiga, või anduri täielik eemaldamine.

  • Elektrienergia kulu ja aku tühjenemine

    Te peate teadma peamist – kui teil on korras, normaalselt laetud ja uuemapoolne aku, ei teki mingeid probleeme! Probleemid tekivad ainult vanade või  tühjade akudega. Samuti tahan märkida, et rikkis või vana akuga tekivad teil auto käivitamisel varem või hiljem ka ilma Webasto või Eberspächerita probleemid. Lihtsalt oluline on hoida oma auto ning aku heas tehnilises seisukorras

    Webasto ja Eberspächer tarbivad umbes sama palju energiat kui sisse lülitatud gabariittuled. Põhiline tarbija on salongis asuv  kliimasüsteemi ventilaator. Et vältida aku tühjenemist, järgige meie kasutusoovitusi.

    Kõige lihtsam reegel –  ärge käivitage soojendit kauemaks, kui kestab teie sõit. Kui sõit kestab 15 minutit, käivitage soojendi maksimaalselt 15 minutiks. Kui sõit kestab 1 tunni, siis käivitage julgelt ka pooleks tunniks või 45 minutiks, kui seda nõuavad ilmaolud.

No questions matching current filter

Miks autod müra teevad – müraisolatsioon meie vaatenurgast

ШУмоизоляция автомобиля
Auto müraisolatsiooni peamine mõte muuta kere ja kõik selle osad vähem vibreerivaks.

Sõbrad, teiega suheldes jõudsin lõplikule järeldusele, et autos olev müra on üks peamisi põhjusi, miks rooli taga väsitakse, sest just müratase määrab, kui mugavalt te end autos tunnete.

Kahjuks ei toimi siin müra vähendamise üldtunnustatud (näiteks nagu ehituses) põhimõtted. Autosse lihtsalt pole võimalik paigaldada paksu kivivillakihiga tellisseina, et isoleerida end mootorist, ratastest ja üldse tänavast. Tegelikult on tegemist suurte klaasidega metallkarbiga ja me nimetame seda autoks, mõistate?

Pange tähele, et kõige häirivam müra on justkui kõikjal ja selle reaalset allikat on isegi raske kindlaks teha. Tegelikult ümbritseb see teid igast küljest ja väsitab hirmsasti.

Põikame veidi ajalukku. Esimese müraisolatsiooni tegime 2001. aastal ja see oli peaaegu uus Honda Shuttle. Siis kasutasime raskeid ja üsna kalleid bituumenist materjale. Lõpuks saime muidugi üpris rahuldava tulemuse, kuid auto kaal kasvas märkimisväärselt ja see polnud sugugi odav töö.

Toimiva müraisolatsioonitehnoloogia saamiseks ning kergemate ja tõhusamate materjalide leidmiseks tuli meil 7 aastat katsetada. Ülesanne oli lihtne – alandada kaalu, suurendada tõhusust ja vähendada maksumust! Tegelikult hakkasime siis esimesena Eestis tarnima uue põlvkonna müraisolatsioonimaterjale ja kujundasime põhilise arusaama müraisolatsioonist, mida peale meie kasutavad ka teised. Seda üritatakse kopeeridagi.

Uus arusaam seisneb selles, et oleme probleemi allika täpselt kindlaks teinud ja suuname nüüd oma tähelepanu selle lahendamisele.  Et autos oleks vaiksem, teeme täpselt nii palju, kui vaja. See säästab materjale ja aega. Just seetõttu teeme enamikul juhtudel kiiremini, odavamalt ja paremini. Põhiline müra tekib kere ja kõigi selle elementide vibratsioonist. Kere võtab vibratsiooni üle auto liikuvatelt, pöörlevatelt ja hõõrduvatelt mehhanismidelt ning võimendades seda justkui muusikakõlar, edastab kogu selle õuduse mürana   auto salongi. Laske kellelgi  katusele koputada, kui ise autos istute, ja te saate aru, millest ma räägin.

Seetõttu on auto müraisolatsiooni peamine mõte muuta kere ja kõik selle osad vähem vibreerivaks. Ja teiseks, võimaluse korral summutada esimesest tõkkest läbi murdev müra. Pole vaja asja keeruliseks teha. Piisab heade materjalide kasutamisest ja vajalikesse kohtadesse õiges kombinatsioonis paigaldamisest! Muud saladust siin pole!

20 aasta jooksul oleme paigaldanud  müraisolatsiooni tuhandetele autodele ja võin täie kindlusega öelda, et meil on Eestis suurim kogemus. Me teame täpselt, milliseid materjale millises kombinatsioonis just teie autole paigaldada! Lihtsalt tulge konsultatsiooni ja me aitame kindlasti teie auto veelgi mugavamaks muuta!

Vaadake rohkem https://mugavauto.ee/et/mugavus/muraisoltsioon/

Peamised vead, mida tehakse müraisolatsiooni valides:

  1. Piisab vaid rattakoobaste isoleerimisest.
    Müraallikaks on peaaegu kõik kere metallosad, mis vibreerivad ja tekitavad salongis mürinat. Mida suurem pind  on isoleeritud, seda parem on tulemus. Ainult rattakoobaste isoleerimine ei anna  peaaegu mingit tulemust, kuna see on väga väike pind, mis ei mõjuta mingil viisil kere üldist vibratsioonitaset.
  2. Katust pole vaja teha.
    Katus vibreerib eriti tugevalt maanteel ja on võimas müraallikas. Katus ja põhi tuleb teha ennekõike selleks, et vabaneda tüütust madalsageduslikust mürast salongis.
  3. Mida rohkem täis toppida, seda parem.
    iin ei toimi põhimõte: mida rohkem, seda parem. Lisamaterjalid valedes kohtades ei anna mingit tulemust, kuid suurendavad auto kaalu ja  ka müraisolatsiooni üldmaksumust. Konsulteerige alati spetsialistiga!

Päevasõidutulede kasutamine ja paigaldus – seadus

https://www.riigiteataja.ee/akt/13312367

Kood 207. Päevatule laternad

Nõuded: 

1) M ja N kategooria sõidukile võib E-reegli nr 48 kohaselt paigaldada kaks E-reegli nr 87 kohast päevatule laternat. Päevatule laterna valgusava ülaserv ei tohi asetseda kõrgemal kui 1500 mm ja alaserv madalamal kui 250 mm maapinnast. Laterna valgusava välisserv ei tohi olla kere välisgabariidist kaugemal kui 400 mm ja laternate valgusavade siseservade vahe ei tohi olla väiksem kui 600 mm (400 mm sõidukite korral, mille laius ei ületa 1300 mm). Haagisele on päevasõidutulede asetamine keelatud;[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

2) päevatule laternad võivad olla ühitatud teiste tulede laternatega;

3) ühe päevatule valgustugevus peab olema vähemalt 400 cd ja ei tohi ületada 1200 cd. Valgusava pinna suurus peab olema vähemalt 25 cm2 ja ei tohi ületada 200 cm2;[RTL 2007, 96, 1605 – jõust. 21.12.2007]

4) [Kehtetu – RTL 2007, 37, 636 – jõust. 7.05.2007]

5) lubatud on kasutada E-sertifitseeritud päevatule laternaid ja sellele peab olema kantud tähis RL. Päevatule värvus peab olema valge või valikkollane;[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

6) päevatuled peavad automaatselt välja lülituma, kui lülitatakse sisse lähi- või kaugtuled.[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

Kontrollimine: 

1) TÜ – vaatluse ja luksmeetriga vastavalt direktiivile 96/96/EÜ (paranduste direktiivid 1999/52/EÜ, 2001/9/EÜ ja 2001/11/EÜ) (valgustugevuse suurus arvutatakse luksmeetri näidu järgi); 

2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 87/00 metoodikale ja paigaldus vastavalt E-reegli nr 48/03 metoodikale.[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009] Kood 208. Töötule laternad 

Nõuded: 

1) töötule laternate paigutus peab võimaldama piisavalt valgustada töökohta, kuid ei tohi pimestamisega tekitada liiklusohtlikku olukorda; 

2) töötule laternad võivad olla teisaldatavad; 

3) töötule, v.a alarmsõidukil kasutatavad, valgus peab olema hajutatud hajutava mustriga laterna klaasi või sarnast funktsiooni täitva tehnoloogia abil. Temal ei tohi olla auto valgustusseadmetena kasutatavate laternate tähistust. Töötule värvus peab olema valge või valikkollane;[RTL 2010, 24, 423 – jõust. 14.05.2010]

4) töötule lülitamine peab toimuma eraldi lülitiga ja sõiduki armatuurlaual peab olema nende märgulamp.

Kuidas oma autole veokonksu valida

heekekonks
Valige sellised veokonksud, mis on end heast küljest näidanud meie ilmaoludes, ja hoiduge väga odavatest pakkumistest.

Tervist, sõbrad!

Meie töökojas on kõige erinevamatele mudelitele paigaldatud juba üle 2000 veokonksu. Nende seas on olnud nii täiesti uusi kui päevi näinud “tööhobuseid”. Sõltumata auto vanusest lähtuvad paljud kliendid veokonksude valikul põhimõttest “mida odavam, seda parem”. Võib-olla seetõttu, et esmapilgul on tegemist justkui rauatükiga, mille eest pole mingit mõtet isegi 10-20€ rohkem maksta.

Räägin teile meie kui professionaalide nägemusest, milline peab olema kvaliteet ja kuidas me valime oma klientidele tootjaid.

Esimene asi, millele me tähelepanu pöörame, on see, kuidas veokonkse valmistatakse. Olen isiklikult käinud Euroopa tehastes veendumas, et järgitakse kõiki tootmisstandardeid ja et tooted läbivad kohustuslikud testid. Ainult nii saan neid teile soovitada ja anda garantii meie juures paigaldatud toodetele.
Nõuanne: Veenduge, et tegemist on usaldusväärse tootjaga!

Teiseks: veokonks peaks teie autole ideaalselt sobima. Iga veokonks on välja töötatud konkreetse automudeli jaoks. Uskuge mind, igal tootjal on erinev konstruktsioon, vaevu märgatav, aga siiski. Oleme silmitsi seisnud tõsiasjaga, et mitte kõikide tootjate veokonksud ei sobi ideaalselt autoga ja nende paigaldamine nõuab kohapeal sobitamist. Kliendina ei saa te sellest kunagi teada, kuna kõik peidetakse stange taha, kuid riskite sellega, et kogu see konstruktsioon hakkab koos autokerega väga kiiresti roostetama ja väheneb ka haagise kasutamise ohutus.
Nõuanne: pöörduge ainult nende töökodade poole, mis töötavad ametlikult ja mida võite tegelikult usaldada.

Kolmandaks: see on esteetika küsimus. Peate olema kindel, et veokonks säilitab mitmeks aastaks korraliku väljanägemise ega lähe juba pärast esimest talve rooste. Oleme näinud selliseid veokonkse, mis  on pärast aastast kasutamist täiesti roostes. Muidugi on veokonks raudkonstruktsioon, mis võib rooste minna, aga kui kiiresti see juhtub, sõltub metalli töötlemisest, värvimistehnoloogiast ja muidugi värvide kvaliteedist.
Nõuanne: Valige sellised veokonksud, mis on end heast küljest näidanud meie ilmaoludes, ja hoiduge väga odavatest pakkumistest.

Ehk tasub maksta 40-50€ rohkem parima värvimise eest, selle eest, et teie uues autos ei lõigata ega puurita midagi, ning lihtsalt selle eest, et usaldate auto spetsialistidele!

Leidke rohkem infot haakekonksude kohta https://veokonks.ee

Ja ärge unustage küsida pakkumist koos paigaldusega!

Alati teiega,

Vadim Ljutov
Mugav Auto tegevjuht

Meil on hea meel Teid näha meie veebilehel ning oleksime õnnelikud muuta Teie elu autoroolis veel mugavamaks!
Liituge Mugav Auto tuhandete klientidega ja saage oma e-postkasti praktilised näpunäited ja ideed, et parandada mugavust oma autos, samuti uudiseid ja teavet kampaaniate kohta, mida me korraldame meie püsiklientidele!