Kuidas auto eelsoojendit õigesti valida

Iga eelsoojendi eesmärk on tagada teile mugav päevaalgus soojas autos ja vähendada stressi pakaselisel hommikul! On kaks põhilist tüüpi eelsoojendeid. Esimene, elektriga töötav tüüp tuleb  ühendada 220 V pistikupesaga. Teist tüüpi eelsoojendid  on täiesti autonoomsed: töötavad auto paagi kütusega (bensiin või diisel). Vaatleme lähemalt nende tööpõhimõtet ning mõlema süsteemi plusse ning miinuseid.

Webasto eelsoojendi autonoomne süsteem 

Webasto autonoomse eelsoojendi tööd on kõige lihtsam võrrelda eramaja katlamajaga. Katlamajas on näiteks gaasi või ahiküttega töötav katel, kus soojeneb vesi ja kust see juhitakse kõigi tubade radiaatoritesse. Webasto on teie auto kapoti all paiknev minikatlamaja, mis töötab täpselt samal põhimõttel. See katlamaja töötab teie auto paagi kütusega, soojendab mootori  jahutusvedelikku, mis ringeldes soojendab nii mootorit kui salongi. Ja teil jääb ainult sooja autosse istuda! Webasto on täiesti autonoomne soojendi, mille saate käivitada mis tahes momendil ja mis tahes kohas. Teil piisab vaid kaugjuhtimispuldi nupule vajutada või aktiveerida Webasto nutitelefonilt ning 15-20 minuti pärast istute täiesti sooja autosse. 
See on vapustavalt mugav ja säästab suure hulga aega. 

On olemas 3 tüüpi Webasto soojendeid, mis erinevad võimsuse poolest (faktiliselt efektiivsuse ja soojendamise kiiruse poolest) ning 4 seadet soojendi juhtimiseks ja mugavustaseme reguleerimiseks autos. Kõige populaarsem on nutitelefonilt juhtimine moboiilsidevõrgu kaudu. Et soojendit käivitada või programmeerida, ei pea te olema auto kõrval. Saate seda teha varem, isegi teisest linnast 

Uurige Webasto mudeleid lähemalt veebilehelt https://webasto.soojendi.ee

Põhiline müüt, mida me paljudelt klientidelt kuulnud oleme, on see, et Webasto tühjendab tugevalt akut ja Webasto omanikud ei saa tihti hommikuti autot käima. See on täiesti vale info. Webasto töötab paagi kütusega ja kasutab minimaalselt  aku elektrienergiat. Seda kasutust võib võrrelda sisse lülitatud gabariidituledega. Veidi rohkem tarbib elektrit salongi ventilatsioon, mis lülitub sisse automaatselt, et autot seest soojendada. Kuid isegi ventilatsioon ei tarvita nii palju, et aku 15-30 minutiga tühjaks tõmmata. 

Ütlen nii: kui teil on korras ja laetud aku, siis Webasto ei tee teile tüli! Kui aga teil on kehv ja päevi näinud aku, siis ootavad teid probleemid ka ilma Webastota. Webasto on seade, mis kergendab oluliselt autojuhi elu talvel. See on tõepoolest õige valik, kui te elu kulgeb ratastel ja teil on hädavajalik, et soe auto oleks kogu aeg võtta ja ei peaks iga kord aknaid kraapima, kui on vaja kuhugi sõita. 

 Plussid

  1. Täielik autonoomsus
  2. Suur võimsus ja lühike soojenduse aeg
  3. Võimalus kasutada sõidu ajal mootori ning salongi järelsoojendina.

Miinused

  1. Kallis hind

Elektrilised eelsoojendid Defa ja Calix 

Elektrilised eelsoojenditel on eraldi moodulid:  mootorisoojendi, salongisoojendi, akulaadija ja programmeeritavate automaattöörežiimidega kaugjuhtimine. 

Kõik komponendid  paigaldatakse autosse, ühendatakse ühtsesse süsteemi ja esistangesse tuuakse välja väike pistikupesa, mille kaudu saab soojendussüsteemi ühendada 220V  pistikupesaga. Mootorisoojendi on elektrispiraal, mis pannakse mootorisse ja mis soojendab jahutusvedelikku, seega ka mootorit. Töötab elektrilise veekeetja põhimõttel
Salongisoojendi on salongi paigaldatav väikesemõõduline elektripuhur, mis  puhub sooja õhku.
Akulaadija paigaldatakse statsionaarselt kapoti alla ja see laeb akut, kui süsteem on ühendatud vooluringi.
Automaatjuhtimine on pult töörežiimide programmeerimiseks ja soojendussüsteemi automaatseks sisselülituseks seadistatud ajal. Suureks plussiks on see, et süsteemi saab kombineerida teie nõudmiste ja võimaluste järgi. 

Kõige lihtsam – paigaldage ainult mootorisoojendi, mis töötab siis, kui kahvel on pistikupesas. Käreda pakase korral võite jätta selle tööle terveks ööks või sisse lülitada paar tundi enne sõitu. Mootorisoojendi võimsus on keskmiselt 500W. Pakase korral ei saa lubada, et mootor soojeneb sellise temperatuurini, et ventilatsioonist puhuks sooja õhku, kuid saab garanteerida mootori  kerge käivitumise ning pärast käivitumist üpris kiire soojenemise kuni töötemperatuurini. 

Elektrisoojendi paigaldamine ja kasutamine on võrreldes autonoomse soojendiga majanduslikult oluliselt kasulikum! See on väga hea lahendus, kui saate oma sõite planeerida ja kui teil on võimalus ühendada auto 220V pistikupesaga. Komplekti hind  koos ainult mootorisoojendi paigaldamisega algab 200 eurost,  koos soojendite maksimaalvõimsuste, laadija, distantsjuhtimise ja töörežiimide kontrolli automaatikaga on hind kuni 690 eurot. 

Mudeleid ja võimalusi uurige lähemalt veebilehelt www.mugavauto.ee

Plussid

  1. Taskukohane hind
  2. Ei tarvita lisakütust paagist
  3. Laeb akut
  4. Kombineerimise võimalus

Miinused

  1. Nõutav on 220 V pistikupesa
  2. Üpris väike võimsus ja nõuab rohkem aega soojenduseks.
Print Friendly, PDF & Email
Kas see artikkel oli kasulik?
Ei meeldi 0

Logige sisse